maandag 5 mei 2014

Sushi maken

Laatst ging ik iets super leuks doen, namelijk: Sushi maken! Sushi is ver uit mijn lievelings-eten en ik wou het al super graag een keertje zelf maken. Dat ging ik laatst dus doen. Met behulp van een paar (goede) ingrediënten rolde ik zo mijn eigen sushi! 

 Voor ingediënten die je niet over al in Nederland hebt - bijvoorbeeld nori vellen (zeewier bladderen) - heb je bij de albert heijn het merk Saitaku. Zij verkopen spullen zoals speciale sushi rijst, nori vellen, rijst azijn ect. Super handig voor als je zelf sushi wilt maken thuis. Veder kochten we nog tonijn, komkommer, zalm en een avocado. Lets go!


 De rijst voorbereiden was heel apart. Je moest allemaal stappen uitvoeren en aan het eind smaakte het echt precies naar sushi rijst en was het echt mega plakkerig.
 We gebruikten deze mat bij het rollen van de sushi's. Ook van Saitaku.
 Nog meer lekkere dingen, haha!




 De rijst van heel goed gelukt!
 Rollen maar!

 Tadaaa! De inside outroll ! Super lekker! Deze hadden we gevuld met tonijn en komkommer.
 De maki rollen waren ook héérlijk!


Het was super leuk om een keer te doen! Ik hoop dat ik dit nog wel eens vaker ga maken. Het was wel duur moet ik zeggen. Kwalitatief goede vis (en die heb je zeker nodig bij sushi) is ontzettend duur. Maar het was het zeker waard. In totaal hadden we meer dan 50 (!!!) sushi's. Super leuk om eens te doen. Me maakten trouwens gebruik van het stappen plan van Albert Heijn (alle Saitaku producten komen ook van Albert Heijn) dat je hier kan zien. Bedankt voor het lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen